Ervaringen van klanten

Online training Verbindend/geweldloos communiceren

Gisteren de laatste trainingsdag Geweldloze communicatie afgesloten.Ik kijk met een goed gevoel terug op de training, het heeft mijn inzicht in de communicatie vergroot. Heel bewust stil staan wat het effect is van “alledaagse” gesprekken. Heel fijn om aan de hand van praktijkvoorbeelden te oefenen en te ervaren wat het effect is van bv een vraag met een oordeel.

Het analyseren van een gesprek om verandering en verdieping in het gesprek aan te brengen. Het heeft mijn gereedschapskist als ervaren Maatschappelijkwerker weer aangevuld!

Dank voor je openhartige benadering”.

Na de training in een kleine groep, wat ik zeer prettig vond,een dag alles laten bezinken. Ik ervaar nu weer de kracht om als mens helder naar mijn ingeslopen gedrag te kijken. Refreshing! Dank jullie wel!

Training Omgaan met “lastig” gedrag aan medewerkers Sophia Kinderziekenhuis
Je krijgt veel soorten casussen te zien met handvatten. Door zelf te spelen, maar ook het naar collega’s kijken is heel leerzaam! Echt ziekenhuis gerelateerd . Realistisch! Fijne acteur en trainer met een heel veilig klimaat.
Actief en passief goed afgewisseld. Veel praktijkvoorbeelden. Erg fijn!
Weer heel veel van geleerd om bij stilt te staan wat je houding, communicatie e.d. bij anderen en jezelf doet. En om het nu weer toe te gaan passen, omdat je er op attent gemaakt bent. Zie er vaak tegenop, maar was leerzaam en ontspannen en je voelde je safe.
Beter voorbereid op ‘lastige’ ouder en grenzen aangeven. Complimenten voor het rollenspel na de pauze. Veel praktijkvoorbeelden. Erg fijn!

Training klantvriendelijkheid en omgaan met grensoverschrijdend gedrag aan medewerkers poliklinieken ziekenhuis Nij Smellinghe: duidelijk, vlot, praktisch en op maat, ontspannen, leerzaam, lekker interactief, confronterend maar superleerzaam, veel herkenning van de situaties, ik wil meer!!  Medewerkers poliklinieken ziekenhuis Nij Smellinghe te Drachten

Dit jaar hebben wij met het gehele team een incompany training gevolgd rondom geweldloze communicatie. De basiscursus, een terugkom moment en de verdiepingsmodule. De manier waarop dit werd gegeven, waarbij het programma goed is aangepast aan onze wensen en waarbij de trainers de stof daadwerkelijk leven, is zeer goed bevallen. Het resultaat is dat er binnen de samenwerking en in contact met ouders en cliënten een steeds betere verbinding tot stand komt met alle positieve gevolgen van dien. Meer begrip en minder spanning. Dank!
Jaap Algera Clustermanager De Stolp

Training “Te gast in het huis van de bewoner” aan medewerkers zorgcentrum Waddinxveen
deze cursus vond ik leuk om te volgen, zeer verhelderend, heeft ervoor gezorgd dat ik beter en bewuster over communicatie ben gaan nadenken. Heb geleerd om feedback te zien als iets positiefs Deze training heeft iets in mij wakker gemaakt wat ik leuk vind (ik hoop mijn omgeving ook :)) ).
Audrey Versteeg

De training Omgaan met het onbegrepen gedrag van mensen met dementie aan medewerkers van een zorgcentrum in Kaatsheuvel werd leerzaam, boeiend en duidelijk gevonden. De praktijksituaties zijn herkenbaar en we hebben naast serieus bezig zijn ook gelachen.

Evaluatie training omgaan met grensoverschrijdend gedrag en agressie wijkteams Rotterdam en Schiedam en Krimpen.  Super trainingsochtend gehad, heel leerzaam. Voelde veilig om te oefenen en ruimte om eigen casus naar voren te brengen: deze training blijven geven. Hele kundige trainer en acteur. Veel aanwijzigingen gekregen en kan denk ik nu beter omgaan met bedreigende situaties, graag een vervolg. De deelnemers aan de training

Door te willen werken aan je (bedekte) onvolkomenheden snijdt het ervarene tijdens de training in je ziel. De onderlinge betrokkenheid, het geboden vertrouwen en de deskundige ondersteuning zorgen ervoor dat het ter plekke heelt en je zonder mankementen verder kunt. O. Nieuwenhuijse.

Door de training heb ik meer zelfvertrouwen en tools aangereikt gekregen, om de verschillende variaties grensoverschrijdend gedrag te kunnen herkennen en om er doeltreffender mee om te gaan. Praktijkoefeningen op maat ondersteunt door theoretische kennis in een veilige omgeving. H. Koloos

Training introductie in het model van de Geweldloze Communicatie.Hai Denny, bedankt voor de fijne en inspirerende dag gisteren! Erg leuk en leerzaam. Ik heb veel van je geleerd. Geweldloze communicatie training gevolgd gisteren. Ook wel Verbindende communicatie genoemd, in verbinding met jezelf en de ander. Erg inspirerend en voer voor oefenen oefenen oefenen. Dank nog voor de training. Iedereen was volgens mij enthousiast! Ik merkte dat het niet alleen het model was, maar je ook echt goed in de materie zat, waardoor je goed kon schakelen per casus.
Medewerkers gemeente Amsterdam

Evaluatie medewerkers begeleid wonen Training Omgaan met agressieHeel plezierige, actieve manier van werken. Fijn om stilt e staan bij de praktijk. Super training! Keep up the good work guys!!

De workshop Omgaan met agressie  aan 40 ergocoaches van de Vivazorggroep is in goede aarde gevallen. Ze vonden je open en benaderbaar.De workshop was levendig en interactief. Deelnemers hebben er veel van opgestoken.

Wij hebben de training Omgaan met onbegrepen en ongewenst gedrag als zeer nuttig en zinvol ervaren!Niet alleen om beter om te gaan met fysieke weerbaarheid, maar ook om stil te staan bij jezelf ( hoe voel/ herken ik de spanning bij mezelf, wat helpt om hier mee om te gaan/ los te laten), waar liggen mijn grenzen en hoe kom ik voor mezelf op.
Een aantal collega’s gaven aan de ontspanningsoefeningen te gebruiken na het werk en daardoor sinds lange tijd beter kunnen (door)slapen. Bijzonder dat zulke kleine handvaten al zo n groot effect kan hebben! Ook gaan we kijken welke technieken van bijvoorbeeld iemand uit een kamer begeleiden (zonder dat het escaleert) we in het benaderplan kunnen verwerken.

L. Koningstein, coördinator woning Zorgcentrum de Betuwe

Medewerkers van een zorgcentrum die de training “Omgaan met onbegrepen en ongewenst gedrag” volgden maakten  als evaluatie een gedichtje, haiku:

Goede training hè?                                                      Na deze training

Wat hebben we veel geleerd                                      zorgen wij goed voor onze

Zeker toepasbaar                                                         veiligheid  bij agressie

Denny Mouqué is een persoon die goed kan luisteren. Haar emphatisch vermogen is hoog, ze is open, eerlijk en oprecht, zij kan personen adviseren en motiveren in lastige situaties. Ook kan ze begrip opbrengen wanneer je in een bepaalde situatie zit en er moeite mee hebt om er uit te komen. De coachingsgesprekken die ik met haar heb gehad gaven mij een stuk zelfvertrouwen terug. Docent vmbo/mbo

Bijzondere dank voor de heldere uiteenzetting van de pubercommunicatie.
we hebben genoten! Fam. Jonker

Ik vond de training Het gedachtegoed van de geweldloze communicatie heel verhelderend. Dit komt doordat ik op een andere manier ben gaan kijken naar mijn eigen communicatie. Ik denk dat de stappen die je neemt bij geweldloze communicatie mij kunnen helpen in mijn werk wanneer ik wel weet wat ik wil overbrengen maar niet weet hoe. Als ik dan goed zoek naar mijn gevoel en behoefte merk ik dat het inzichtelijker wordt en ik duidelijker krijg wat er speelt. Ook krijg ik hierdoor beter zicht op hoe ik iets duidelijk maak voor de ander en opzoek kan gaan naar de behoeften van de ander.De manier waarop jij ons mee hebt genomen in het gedachtengoed van geweldloos communiceren heb ik als open, eerlijk en veilig ervaren. Je stond ook goed open voor onze leervragen en hebt deze meerdere keren getoetst. Ook vond ik het prettig dat je vaak keek naar wat wij als groep wilde doen en waar wij behoefte aan hadden. Bedankt voor de fijne training! Linda Hoogervorst, casemanager LenO, Hartekampgroep

Toen ik hoorde dat ik de training Methodieken vraaggericht werken en versterken eigen kracht ging doen was  het eerst wat er in mij opkwam “ben benieuwd”. Deze eerste gedachten had te maken met trainingen die ik gevolgd heb die eigenlijk de zoveelste herhaling was van het zelfde en ik vroeg mij af of ik eindelijk wat nieuws te leren kreeg.Ik ging wel met een open houding de training starten en ik kan nu zeggen dat het meer dan waard was!Deze training was anders dan anders. Ja, er kwam ook herhaling voor, maar dit werd op een manier aangeboden dat je er wat mee kan in de huidige praktijk. Ik vond het een positieve toevoeging op wat je al wist. Denny gaf les aan de groep op een manier waardoor ik mij prettig voelde, mijzelf kon zijn en mij open genoeg kon stellen om echt deel te nemen. Het was een prettige, relaxte en gezellige groep, docente en sfeer.

Ik kan zeggen dat ik zeker iets geleerd heb in de training en hoop dat mijn werkgever toezegt het vervolg te gaan aanvragen! Bedankt Denny, voor de training. Wie weet zien we elkaar nog! S. Maas, medewerker CJG

Wij hebben de training Methodieken vraaggericht werken en versterken eigen kracht van Denny Mouque als erg waardevol ervaren.  De training was duidelijk, helder en goed op maat afgestemd. Daarbij was er de veiligheid om te oefenen met de doorgenomen theorie. De trainster is doortastend, erg prettig, kan relevante voorbeelden aandragen en zeer kundig op het gebied van communicatie. Team Schoolmaatschappelijk  SOL Jeugd Rotterdam 

Onze trainingsmiddag over keukentafelgesprekken is heel leerzaam geweest. Het belang voor een goede introductie kwam duidelijk naar voren. Niet alleen dat je duidelijk bent in wie je bent, wat je komt doen en wat het doel is, maar vooral ook duidelijk bespreekt dat de regels veranderd zijn en dat het niet meer gaat om dat je ergens recht op hebt, maar om wat heb je nodig/wat kan je zelf en met steun van je netwerk/ evt met  specialistische zorg. Het lijkt een open deur, maar het is vooral ook belangrijk dat je duidelijk bent in wat er kan en niet om de hete brei heen draait over wat er niet meer kan. Burgers willen weten waar ze aan toe zijn. Det tips over hoe je met burgers hun netwerk in kaart kan brengen en met welke vragen waren handig. Het team heeft de sfeer in de training als veilig ervaren, waardoor je ook durft te oefenen. Rollenspelen blijven toch altijd eng. De rol van de actrice helpt om dit los te laten. Het lukte haar om in de rol te kruipen, waardoor je bijna vergeet dat je aan het oefenen bent. We kijken terug op een leerzame en positieve middag! Linda Steensma, zorgregisseur gemeente Landsmeer

Ik heb de cursus “Methodieken vraaggericht werken en versterken eigen kracht” als zeer interessant ervaren. De onderwerpen zijn leerzaam en bruikbaar. Zeer prettig was de terugkoppeling die steeds werd gevraagd naar de toepassing van de onderwerpen in onze eigen werkpraktijk.
Elske de Jong, schoolmaatschappelijk werker

Deskundige training! Menselijke trainsters! Voor mij een heldere opfrisser!
Ilona van Dalen, schoolmaatschappelijk werker

Denny Mouque heeft voor onze organisatie de training omgaan met onbegrepen gedrag en agressie  verzorgd en gegeven aan een groep van 82 medewerkers van verschillende afdelingen.
Het traject is geheel op maat gemaakt waarbij Denny ondersteuning heeft gegeven bij het opzetten van het scholingstraject en de protocollen.
Hierbij was meteen duidelijk dat zij zeer flexibel is, meedenkt en veel kennis van zaken heeft. En daarnaast een prettige persoonlijkheid is die vertrouwen en veiligheid schept waardoor de medewerkers zich open konden stellen.
Hierdoor is de effectiviteit van deze training groot. Veel genoemde reacties waren; “het was een lange dag, maar goed te doen omdat de trainer je steeds prikkelt en alert houdt”, “Het was een zeer leerzame dag, waarbij ik nieuwe inzichten heb gekregen in mij eigen handelen en die van collega’s” . “De sfeer was erg ongedwongen waardoor je je niet verplicht voelde mee te doen, maar dit automatisch wel deed”, “Deze training zou ik graag nog eens doe, een aanrader”.
Hoewel medewerkers niet staan te springen om een rollenspel werd dit toch als zeer positief ervaren, zeker hoe de trainer zelf de situaties kan neerzetten.
Er werd goed geluisterd naar de wensen van de medewerkers en met tips werd meteen wat gedaan. Al met al zijn wij zeer tevreden en is de samenwerking voor herhaling vatbaar!
Pauline schouten, Opleidingscoördinator zorgcentrum De nieuwe Marke

Leerzame communicatietraining. Vond het fijn dat werd uitgegaan van het positieve. Actrice is zeer goed, waardoor relevante situaties goed nagespeeld konden worden. Handvatten gekregen om lastige gesprekken in de toekomst soepeler te laten verlopen. Prettige presentatie met humor, dit maakt zo’n cursus een stuk aangenamer! Mijn complimenten voor Denny en Elisa.
De training was heel ‘eigen’ gemaakt door Denny, geen standaardtraining, aangepast op de aanwezigen en de organisatie.Denny heeft echt gekeken naar de doelgroep, organisatie en medewerkers; hierop heeft zij het programma grotendeels aangepast. Dit komt op mij professioneel over.
Denny wist vanaf het eerste moment een open sfeer te creëren, waardoor het een erg prettige training werd.
Er zijn 2 lastige items naar voren gebracht, die we ‘s middags met de acteur gespeeld hebben. Dit was voor mij heel zinvol en leerzaam.
Medewerkers BAMW

Dank voor jullie inspirerende werk bij de training Omgaan met grensoverschrijdend gedrag. Wij herkenden in de rollen onze leerlingen. Gert Hogelant College Amsterdam

Blijft boeiend hoe Denny snel aansluiting vindt bij de deelnemers en een sfeer van respect en veiligheid neerzet. Een sfeer waarbinnen ze ook prikkelend en direct durft te zijn. M.de Kreek stichting Yulius

Geweldige communicatie training uitgevoerd door zeer ervaren trainer. Frisse kijk op optimalisatie van effectief uitdrukken en vaardigheden in eigen persoonlijke communicatiestijl.  Anette van Rhee, medewerkster gemeente

De eendaagse training “Grensoverschrijdend gedrag” voor vrijwilligers van Stadsring51 was van een goed niveau. Praktische tips afgewisseld met rollenspellen met een prima acteur maakten dat het een afgerond en compleet verhaal was.  Matthijs Budelman, coördinator vrijwilligers Stadsring51 te Amersfoort”

“Ik vond de telefoontraining fijn om te doen. De sfeer van veiligheid die je meebrengt, maakte voor mij het oefenen in rollenspelen met ‘moeilijke klanten’ minder eng; en ik heb met name van dat oefenen veel geleerd.”
Een training op zeer plezierige en uitnodigende wijze gebracht, die je de tijd deed vergeten, waarbij de adviezen goed bleven hangen.”
“De leerzame training heeft mij zelfvertrouwen gegeven”
Het persoonlijke karakter van de training heb ik als erg prettig en positief ervaren.”
Tim, Marianne, Herman, Elly en Gerrie: KansPlus

Met heel veel plezier heb ik bij Denny deelgenomen aan de geweldloze communicatieworkshop “Praten met en luisteren naar kinderen en pubers”. De workshop gaf me meer inzicht in het model van de geweldloze communicatie en de wijze waarop je óók met elkaar en je kinderen kunt praten. Je merkt direct dat het werkt als je zonder oordeel, advies of mening naar iemand luistert en de aanwezige gevoelens en behoeften van anderen en jezelf boven tafel krijgt. Denny weet precies hoe ze op een leuke, ongedwongen en open manier haar kennis en ervaring met je kan delen, zodat het uitlokt tot het delen van (soms beste heftige) situaties met elkaar, waardoor de nieuw opgedane kennis blijft plakken. Dank je wel! M. Vergeer

Je training van afgelopen maandag heeft me veel inzicht gegeven in het notuleren en veel bijgebracht over assertiviteit. Ik hoop dat je snel weer een cursus geeft bij GGMD. Want dan ben ik erbij! Hiltje van Gijssel

We hebben de training Effectief telefoneren en e-mailen leerzaam gevonden en fijn was dat Denny MEE en de nieuwe ontwikkelingen in de Zorg goed kent. Zo sluit de training goed aan bij ons werk. Medewerksters van MEE Drenthe.

Wij hebben de training online hulpverlening gevolgd. Vooraf wist ik niet wat ik kon verwachten en wat zo’n dag zou behelzen. Denny had echter een sterk programma opgezet, waarbij alle ruimte was voor onze eigen doelen en wensen. Ik vind Denny een heel prettige trainster. Ze komt vakkundig over en weet haar kennis goed over te brengen. Ik heb me geen minuut verveeld en had na afloop het idee dat ik echt met extra kennis naar huis kon. Voor een volgende training zou ik haar zo weer inzetten. 
Manon Cijs, bedrijfsmaatschappelijk werker

Denny is een prettige trainer, zij gaat mee met de groep, gooit desnoods het schema om, maar zorgt er wel voor dat alles aan bod komt.We hebben veel gehad aan de nee-boodschap, die we de volgende dag meteen goed in praktijk konden brengen. Ze leerde ons direct te zijn, ze gaf ons daardoor meer zelf vertrouwen. Ze leerde ons wanneer het beter was een open of een gesloten vraag te stellen.Het was een leerzame, nuttige cursus waarin wij de nodige handvatten kregen aangereikt, wij kunnen deze cursus van harte aanbevelen!
Wij kijken nu al uit naar de volgende cursus: communiceren via e-mail. GGMD voor doven en slechthorenden, Salima, Marjo, Cathilda en Bianca

Wij hebben bij MEE Rotterdam Rijnmond de training resultaat gericht verbinden met andere organisaties gevolgd bij Denny Mouque. De training bood ons voldoende gelegenheid aan onze persoonlijke doelen te werken, door de veilige en open sfeer die er gecreërd werd was het voor de deelnemers een prettige omgeving om te werken. De gevreesde rollenspellen en presentaties werden hierdoor zinvolle leermomenten die voor een ieder waardevol waren en bovendien op film zijn vastgelegd om terug te kunnen kijken. Dankzij de goede tips en leuke voorbeelden hebben we kunnen leren van deze training en gaan we straks een stuk voorbereider op pad om acquisitie te plegen. Bedankt!

Een fijne, actieve  training, goede aansluiting bij onze praktijk, super acteur, de dag is voorbijgevlogen, een cadeautje!  Aanmeldteam Juvans
“Wij vonden de training een prima aanscherping van vaardigheden in communicatie. In gesprekken / telefoontjes krijgen we vaak te maken met heftige emoties of aanhoudende klanten. Lastig daarin is: wanneer is gedrag grensoverstijgend, wanneer zet (of mag)  je zelf je grenzen daarin trekken zonder klantvriendelijkheid uit het oog te verliezen. Daarin kregen we geweldige tips. De casus meteen uitspelen was een prima werkwijze. Daarin hebben we geen moment een acteur gemist en we hebben ons bij jou veilig gevoeld om fouten te maken en ons kwetsbaar op te stellen. De uitgespeelde situatie benaderde  de werkelijkheid dicht en je eigen valkuil of onmacht kwam meteen aan de oppervlakte.  Bovendien kregen we meteen feedback/tips op eigen gedrag/uitlatingen.” Alma van den Berg, namens het team  Studie Succes Centrum Hogeschool Windesheim

Veel leerrijke informatie en praktische trucs meegenomen van de workshop ” E-mailen en chatten in de hulpverlening” van de ZomerRINO gegeven door Denny. Lilli Daesler, psycholoog

We zullen het niet snel vergeten, 26 juni 2012.
Mijn collega’s en ik wisten niet goed wat we konden verwachten.
Maar wat een leerzame dag is het geweest. Spannend…leuk…maar vooral leerzaam!!
Praktijk en theorie wisselde elkaar goed af, de aandacht bleef er de hele dag bij. Maar vooral de basis van deze dag droeg bij aan het succes. De presentatie…klasse!
Dit soort dagen zouden eigenlijk teambreed gegeven moeten worden. Nogmaals bedankt voor de fijne en leerzame dag.
Raymond Talhout en namens collega’s Rechtbank Den Haag

Het team van de zorgcentrale Marente heeft van Denny Mouque de training effectief telefoneren en communiceren gevolgd. Denny zorgt voor een veilige omgeving waardoor onze medewerkers zich open durfden op te stellen. Dit heeft ervoor gezorgd dat we met elkaar eerlijk hebben durven kijken hoe doen we het nu en hoe zou het beter kunnen. Klantgericht en hoogstpersoonlijk was de rode draad door alle oefeningen heen. Deze trainingen hebben ons team handvatten gegeven om effectiever te communiceren met klanten en collega’s. Het heeft tevens bijgedragen om uit te dragen dat we ieder gesprek hoogstpersoonlijk kunnen en willen uitvoeren. Denny heeft door haar deskundigheid, persoonlijke betrokkenheid en gevoel voor ‘wat is er nodig en hoever kan ik gaan’ ons team geholpen om op een hoger niveau te gaan functioneren. Het team kreeg direct na deze trainingen complimenten over de hoorbare metamorfose van de zorgcentrale. Een mooier compliment kunnen we Denny niet geven. Miranda de Zwart, teamleider

Wij hebben een cursus communicatie gedaan met het gehele secretariaat .Deze cursus was verdeeld over 4 dagen en zeer de moeite waard! Er wordt goed geluisterd naar de wensen en goed gespiegeld. Er zit veel variatie verdeeld over de cursus. Al met al een aanrader. Anita Plas, teamleider afd. revalidatie Medisch Centrum Alkmaar

Ik heb geleerd en genoten van je studiedag. Het onderwerp Omgaan met agressie heeft te maken met onze dagelijks praktijk. Het werken met acteurs om praktische situaties te oefenen werkt vele malen beter dan een rollenspel met alleen collega’s. De professionals spelen niet alleen maar reageren ook op de interventies die wij doen zoals in werkelijkheid. Wij herkenden in de rollen onze leerlingen. Dank voor jullie inspirerende werk. Gert Braaksma, Locatiemanager Hogelant College Amsterdam , VMBO zorgonderwijs in onderbouw en AKA
Een betrokken houding en het scheppen van een veilig klimaat tijdens de training, in combinatie met het kunnen inspelen op uiteenlopende vragen en een grote deskundigheid op het gebied van communiceren, worden vaak genoemd als kenmerkende eigenschappen van Denny. Ida Lichthart, staffunctionaris Kwaliteit & Innovatie MEE Friesland

“Ik heb een prettige en inspirerende dag gehad tijdens de cursus e-consult. Er was een goede afwisseling tussen theorie en oefenen. Ik werkte voor de cursus al veel met het medium e-mail met mijn cliënten en heb tijdens de cursus zeer bruikbare verbeterpunten gekregen.” C. Filippo, studentenpsycholoog Universiteit Leiden

Ik heb erg genoten van de training  Effectief communiceren, waarmee ik in de praktijk aan de slag kan gaan. Ik hoop dat de volgende ploeg die bij jou de cursus volgt er net zoveel plezier aan beleeft als ik heb gedaan. Bedankt voor je inzet en enthousiasme. Chantal Idema, gespecialiseerd analist , MCA te Alkmaar

Mijn ervaring met de training ‘Omgaan met agressie en grensoverschrijdend gedrag’ is dat het een leerzame, zeer nuttige investering is. Er is een combinatie van inzicht krijgen (theorie) en oefenen met nieuw gedrag (praktijk). Ik werd uitgedaagd om mijn eigen opvattingen ter discussie te stellen en mijn grenzen te verkennen. Door de veilige omgeving die werd gecreëerd door de trainer en de andere deelnemers durfde ik het aan te gaan en dat heeft mij veel opgeleverd. Ik kan nu bijvoorbeeld verschillende vormen van agressie herkennen, weet hoe ik daarop kan reageren en heb ervaren wat ik in mijn lichaam voel als ik in een lastige situatie kom. Wat ik verder waardeer is dat ik als deelnemer zelf verantwoordelijk ben voor mijn rendement. Ik bedenk wat ik wil leren en aan het eind van de training bereikt wil hebben. Naast al het bovenstaande hebben we ook gelachen met zijn allen en gewoon een goede tijd gehad. Jonathan van der Steege, consulent Mee Friesland

“De training Transculturele communicatie heeft ons meer bewust gemaakt van het “wij” en “zij”  denken in de Nederlandse cultuur. Ook op welke manier je “gekleurd” bent met vooroordelen in je communicatie, zowel privé als beroepsmatig. Denny weet op een rustige manier een veilige sfeer te creëren, waardoor er ruimte ontstaat voor deelnemers om ervaringen te delen. Haar positieve benadering en respect voor een persoon zoals deze is worden aangevuld met de woorden; “alles mag, niets moet”. Bij het aanbieden van een opdracht wordt je als deelnemer subtiel gestimuleerd met als resultaat de noodzakelijke bewustwording en herkenning, die ook na de training doorwerkt. Het inzetten van (en zijn persoonlijk bijdrage) een allochtone beroepsacteur heeft een grote meerwaarde voor de training. Het is een waardevolle aanvulling voor onze functie en dag was veel te snel voorbij! Heel erg bedankt en graag tot ziens. Djamida Rahman en Marianne Geuze, Bemiddelaars afdeling WMO: Zorgstroom

Wat ik heel sterk aan de trainer vond was dat ze sterk inspeelde op datgene wat leefde in de groep. Ze keek naar de manier waarop wij “communiceerden”, reageerde daar ook op en deed dit op een hele fijne manier.  De middag met de acteur vond ik heel boeiend, nooit gedacht dat je met een acteur zo dicht bij herkenbare situaties zou komen. De training bestond uit verschillende onderdelen, maar Denny heeft het wat aangepast af en toe omdat wij als team soms andere vragen stelden waar we meer over wilden leren. Drie volle middagen met hernieuwde zin voor ons werk, Zinvol. Medewerkers Vieja Utrecht over training Effectief telefoneren en communiceren

In september 2011 de training ‘Onderhandelen’ gevolgd. Twee zeer leerzame dagen gehad, waarin we op speelse en praktische wijze onderhandeltechnieken hebben kunnen ontwikkelen en verfijnen. Een prettige manier van trainen die goed aansluit bij de praktijk door de inbreng van eigen praktijkvoorbeelden. Maar ook ruimte om juist op een andere manier te kijken naar de onderhandel mogelijkheden door fictieve casussen die een beroep deden op je creativiteit! Een leerzame training met een zeer ervaren trainer die in staat is in korte tijd een prettige en veilige trainingsomgeving te creëren. Leontien Burggraaf Consulent Acute Team MEE Rotterdam

Wilde je via deze mail de complimenten overbrengen voor zowel de cursus dag als je paper “klant vriendelijk denken en handelen”. Zo ik je had laten weten heb ik over het onderwerp communicatie veel onderwijs genoten, maar de dag en je geschreven werk is echt een van de betere betreffende communicatie.Ben blij met je werkstuk gezien het duidelijk, compacte samenstelling ervan en heb hem nu al flink bestudeerd.

De training Omgaan met agressie was een zeer interessante cursus. En ik zou hem zo weer doen. Nogmaals bedankt voor de leerzame uurtjes! Het heeft me flink aan het denken gezet! Zeer zinvol met name bij PG patiënten, maar ook zeer bruikbaar bij somatiek. Heb trouwens het stralen in de praktijk gebracht en dat werkte erg goed. Verder merk ik dat je gewoon weer bewuster er mee bezig bent met alles wat je eigenlijk wel weet en al wel toepast, maar nu weer heel bewust! Al het geleerde is dagelijks in de praktijk toe te passen. Heb de cursus aangeraden bij mijn overige collega’s Medewerkers Zorgcentra de Betuwe

Wij hebben de training Methodieken vraaggericht werken en versterken eigen kracht van Denny Mouque als erg waardevol ervaren. De training was duidelijk en goed op maat afgestemd. Denny is is doortastend, kan relevante voorbeelden aandragen en zeer kundig op het gebied van communicatie.  (Team Schoolmaatschappelijk  SOL Jeugd Rotterdam)

Onze trainingsmiddag over keukentafelgesprekken is heel leerzaam geweest. Het belang voor een goede introductie kwam duidelijk naar voren. De tips hoe je met burgers hun netwerk in kaart kan brengen, waren handig. Het team heeft de sfeer als veilig ervaren. We kijken terug op een leerzame en positieve middag!  (L. Steensma, zorgregisseur gemeente Landsmeer)

De training Methodieken vraaggericht werken en versterken eigen kracht vond ik een positieve toevoeging op wat je al wist. Denny gaf les aan de groep op een manier waardoor ik mij prettig voelde, mijzelf kon zijn en mij open genoeg kon stellen om echt deel te nemen. Het was een prettige, relaxte en gezellige groep, docente en sfeer. (S. Maas, medewerkster CJG)

Het was een leuke én zinvolle bijeenkomst! (coaching van MEE cliëntondersteuners uit verschillende wijkteams). (I. Dielhof, wijkteam Rotterdam)